Hoe ervaar je het oerwoud? - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van nicole quadvlieg - WaarBenJij.nu Hoe ervaar je het oerwoud? - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van nicole quadvlieg - WaarBenJij.nu

Hoe ervaar je het oerwoud?

Door: Nicole Quadvlieg

Blijf op de hoogte en volg nicole

07 Augustus 2019 | Australië, Port Douglas

Alleen door ergens te wandelen ben je er ook echt geweest. Deze zin zagen Patrick en ik een tijd geleden op een huis toen we het Pieterpad liepen. Een waarheid als een koe. De afgelopen 3 weken hebben we bijna 4000 km gereden. Ik heb bijna de hele reis naar buiten gekeken en genoten van alles wat op mijn netvlies kwam maar onze hike van vanochtend is echt onder mijn huid gaan zitten en heeft een blijvende plek in mijn herinnering gekregen.

Vanochtend reden we op tijd naar Daintree National Park om te zorgen dat de file voor de ferry om in het park te komen nog niet te lang was. Het viel mee en 1,5 uur later waren we aan de overkant en reden het oerwoud in. De meeste reisgidsen en mensen in de omgeving proberen je mee te laten gaan met een georganiseerde toer Dit 'fastfood toerisme' zie je vrij veel in Australie. Heel toegankelijk, voorspelbaar, in grote groepen en duur. Dit wilden wij niet. Gelukkig was er ook een wandeling op een zg 'boardwalk' (houten vlonder weg) van een kleine km en een hike van een kleine 3 km dwars door het oerwoud voor de meer avontuurlijke types. Vooral deze laatste hike vond ik heerlijk. Glibberend langs stenen, wortels en de zachte rode klei en omringd door een divers groen - bruin palet van bomen, varens, lianen en kleine stroompjes met water liepen wij als ontdekkingsreizigers door dit oeroude bos. Ik voelde me intens gelukkig en bevoorrecht dat ik dit kan doen met mijn gezin. Dat eenzelfde gebeurtenis zo anders ervaren kan worden blijkt wel als ik na afloop de kids vraag hoe zij het vonden. Mik en Wiets vonden het wel leuk maar Sem vond maar saai.

Rond half 3 waren we weer terug in Port Douglas om lekker een paar uurtjes te gaan zonnen op het strand daar. S'avonds hebben we met z'n vijven heerlijk gegeten bij een italiaans restaurant in het gezellige centrum van Port Douglas. eindelijk geen gefrituurd eten. Het valt me echt op dat de eetcultuur van de australiers vooral veel fast food bevat. Het is echt moeilijk om een gezonde lunch of diner te vinden. Soep, gezonde broodjes, maaltijdsalades ... staan nergens op de lunchkaart. Wel pizza, hamburgers en friet. Mijn instinct zegt me dat hier potentieel een interessante markt is om als ondernemer op in te stappen.

We gaan vanavond op tijd slapen want morgen vroeg worden we om 7.55 uur opgehaald om de hele dag naar de great barrier reef te gaan snorkelen. Ook daar heb ik weer super veel zin in!!!

  • 08 Augustus 2019 - 12:27

    Hennie:

    Ik herinner me dat wij ook zo'n trip hebben gemaakt in de Taman Negarah waarbij Wilma op een stijl glibberig pad de weg even kwijt was. Rob heeft het toen eerst nog op een camera vastgelegd voordat hij zij moeder uit haar benarde positie heeft gered.
    Maar ik blijf zeggen dat jullie een heel mooie reis hebben georganiseerd voor jezelf. Reizen uitzetten voor anderen ..msschien een uitdaging voor de toekomst??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

nicole

Wij, Patrick, Wietske, Mikky, Sem en ik reizen van 18 juli t/m 13 augustus van Sydney naar Port Douglas. Via deze blog willen we onze dagelijkse ervaringen delen met onze familie en vrienden

Actief sinds 19 Juli 2019
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 3231

Voorgaande reizen:

15 Juli 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

13 Augustus 2019 - 31 December 2019

Van Sydney tot Cairns

19 Juli 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

24 Juli 2019 - 01 Januari 1970

De magische blue mountains

Landen bezocht: