Onze favoriete beachshack - Reisverslag uit Katoomba, Australië van nicole quadvlieg - WaarBenJij.nu Onze favoriete beachshack - Reisverslag uit Katoomba, Australië van nicole quadvlieg - WaarBenJij.nu

Onze favoriete beachshack

Door: Nicole Quadvlieg

Blijf op de hoogte en volg nicole

01 Augustus 2019 | Australië, Katoomba

Vandaag zijn we precies 2 weken op reis en reizen we weer 300 km noordwaarts. Maar eerst genieten we nog even van het lekkere zonnetje op Fraser Island op het strand en bij het zwembad. Na de overtocht, en de nodige boodschappen ingeslagen te hebben gingen we om 13 uur onderweg naar Town of 1770.

Vandaag wilden we allemaal graag een wilde kangaroo spotten. Sem had er de afgelopen dagen al eerder een paar gezien maar wij waren steeds te laat. Ik kijk tijdens het rijden altijd graag naar buiten en zag het landschap wisselen van vlak jong bosland naar een droog, glooiend boeren landschap met afgelegen eenvoudige boerderijen en een half uurtje voor ons eindpunt zagen we ineens allemaal een kangaroo. Helaas konden we niet stoppen maar dat is voor een volgende keer. De laatste 20 km van de reis werd het landschap steeds groener, wat heuvelachtig en reden we dwars door het kleine toeristische plaatsje Agnes Water en daarna kwamen we om 4 uur in het nog veel kleinere gehuchtje Town of 1770. Eigenlijk is het een paar straatjes aan een pittoreske baai. Ons thuis voor de nacht is een hawaiaans ogend huisje met een groot balkon met hangstoel en hangmat en een top uitzicht op de baai. En daarnaast een gezellige bar waar we de zonsondergang bekeken met wat alcohol.